ویژگی های داربست راه پله ای در کرج

یکی از مهم ترین مراحل تکمیل یک سازه ساختمانی، نصب داربست میباشد.سازه های داربستی در بخش های متفاوتی از تکمیل پروژه ساختمانی نقش داشته و استفاده از آن ضروری است، همچنین داربست سلامتی و ایمنی کارگران را تضمین کرده و از ایجاد انواع مشکلات و خطرات جلوگیری میکند. از این رو اجاره داربست سالم و نصب داربست در کرج باید بصورت اصولی و حرفه ای صورت بپذیرد.

یکی از بخش های یک سازه داربستی ، داربست راه پله ای در کرج میباشد. این نوع از داربست کمک فراوانی به جابجایی و انتقال وسایل و کارگران کرده و بسیار کاربردی است.در این مقاله داربست راه پله ای را مورد بررسی قرار میدهیم.

سازه داربستی چیست

داربست نوعی سازه و قالب از جنس چوب و یا فلز بوده که توسط بست ها و یا پیچ ها سرهم میشود. دو جنس اصلی و عمده داربست چوب و فلز هستند که امروزه نوع فلزی و آلیاژ های مرتبط دارای کاربرد و استفاده گسترده تری در صنایع ساختمانی میباشند.

داربست های چوبی بدلیل حمل و نقل سخت، مشکل در نگه داری قطعات چوبی و همینطور فرآیند مونتاژ و دمونتاژ درصد استفاده کمتری داشته و اکثرا از قالب های ثابت داربست چوبی در برخی مکان ها بصورت ثابت استفاده میشود.

داربست های فلزی اما راحت تر مونتاژ شده و همینطور فرآیند جداسازی آن بسیار سریعتر است.نگهداری از داربست فلزی راحت بوده و واکنش پذیری کمی با محیط محل نگه داری خود دارد. همچنین استحکام داربست های فلزی نسبت به چوبی بسیار بیشتر میباشد.

استفاده از داربست چه مزایایی دارد

هدف اصلی استفاده از داربست در سازه های ساختمانی افزایش ایمنی در طی فرآیند تکمیل پروژه میباشد. داربست با تحمل تنشی بالایی که دارد میتواند به راحتی وزن تعداد زیادی از کارگران را تحمل کرده و دسترسی به دورترین نقاط ساختمان را برای کارگران فراهم کند.

همچنین استفاده از داربست استحکام سازه نیمه کاره را بالا برده و به عنوان تکیه گاهی مستحکم برای سازه های در حال ساخت استفاده میشود. همچنین با مهاربندی مناسب و استفاده از تور های محافظ ، داربست میتواند از سقوط اجسام و وسایل جلوگیری کرده و احتمال خطرات ناشی از سقوط را تا مقدار زیادی کاهش بدهد.

در نهایت باید اشاره کرد که داربست روحیه همکاری و کار تیمی را در میان کارگران بالا برده و سبب میشود که تعداد بیشتری از کارگران مشغول به تکمیل یک بخش از ساختمان شود که همین امر سرعت تکمیل سازه را نیز بالا میبرد.

انواع داربست در کرج

در حال حاضر از داربست های متفاوتی در سازه های ساختمانی استفاده میشود که هرکدام دارای ویژگی های خاص برای استفاده در شرایط متفاوت هستند. انواع مختلف داربست به مرور زمان به وجود آمده تا بتوان از داربست در هر موقعیت و شرایط خاصی استفاده کرد.

نوعی از داربست ها، داربست های معلق بوده که شرایط نصب آنها به زمین وابسته نیست. داربست معلق با تکیه به سازه های مجاور و سازه اصلی نصب شده و نیازی به آماده سازی زمین مجاور ساختمان ندارد.این نوع از داربست در زمانی استفاده میشود که زمین مجاور سازه شرایط  مناسبی برای تحمل وزن و شرایط داربست را نداشته باشد.

داربست راه پله ای

استفاده از داربست راه پله ای در کرج سبب میشود که فرآیند جابجایی کارگران و همچنین انتقال لوازم و مصالح بسیار راحت تر و سریع تر شود. داربست برای سازه های استفاده میشود که ارتفاع آنها بیش از 2 متر باشد. در این زمان بالا رفتن از داربست و همینطور پایین اومدن از آن میتواند سخت و طاقت فرسا باشد.

ویژگی های داربست راه پله ای در کرج | داربست در کرج | اجاره داربست کرج

در این زمان از داربست راه پله ای در کرج استفاده میشود که نوعی راه پله موقت بوده تا انتقال و جابجایی به طبقات بالا به راحتی صورت بگیرد. از انواع نردبان نیز میتوان برای جابجایی در داربست استفاده کرد ولی استفاده از نردبان محدودیت های خاص خود را دارد.

در صورتی که تعداد زیادی از کارگران بصورت همزمان نیاز به جابجایی از داربست داشته باشند، نردبان جوابگوی نیاز نبوده و باعث کند شدن روند کار میشود.همچنین در فرآیند انتقال لوازم و وسایل استفاده از نردبان سخت بوده و شرایط کار را به مشکل مواجه میکند.در اخر باید به این نکته اشاره کرد که نردبان دارای ایمنی کافی نبوده و احتمال سقوط و بروز حادثه وجود دارد.

مزایای داربست راه پله ای

با استفاده از داربست راه پله ای در کرج میتوان به مقدار زیادی هزینه اجاره و نصب داربست را کاهش داد. داربست های راه پله ای هزینه کمتری نسبت به قالب های داربستی آماده داشته و به صرفه تر است.

همچنین استفاده از داربست راه پله ای همانطور که گفته شد سرعت کار را بیشتر کرده و ایمنی بیشتری را برای کارگران به همراه دارد.

ویژگی های داربست راه پله ای

داربست راه پله ای در کرج دارای دو بخش اصلی است. کف سازه و پله های داربست و همینطور بدنه داربست و میل های محافظ که قالب داربست را تکمیل میکنند.

جنس پله های داربست از فلز و آلیاژ های ضدزنگ بوده که با ابعاد عرض 30 سانتی متر و طول دلخواه و همینطور ضخامت 10 الی 20 سانتی متر استفاده میشوند. پله های داربست دارای عاج های فلزی بوده که مقدار اصطکاک را افزایش داده و احتمال لیز خوردن را کمتر میکند.

برای بدنه محافظ سازه نیز از میله های داربست با طول دلخواه و ضخامت 5 سانتی متر استفاده میشود که دارای تحمل تنشی بالایی هستند. جنس میله های داربست نیز از فلز بوده و از انواع مختلف رنگ ها برای متمایز کردن داربست راه پله ای استفاده میشود.

نیاز به نصب داربست راه پله ای در کرج دارید؟

پس از خواندن این مقاله و اشنایی با مزایای نصب داربست راه پله ای شاید شما هم نیاز به استفاده از این سازه کاربردی داشته باشید. تیم با تجربه کرج داربست با سابقه چند ساله و مهارت بسیار بالا در نصب انواع داربست آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه اجاره و نصب داربست در کرج، نصب داربست در کردان و همینطور نصب داربست راه پله ای میباشد.

از طریق راه های ارتباطی زیر با تیم کرج داربست در ارتباط بوده و از قیمت بروز اجاره و نصب داربست مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *