کاربرد داربست در کرج و ساختمان سازی کرج

 سال های زیادی است که استفاده از داربست و بهره بردن از کاربرد داربست در ساختمان ها و پروژه های ساختمانی به امری اساسی و جدانشدنی تبدیل شده است.داربست های اولیه که در مصر و چین استفاده میشد، الوار های نامنظم چوبی بود که با استفاده از طناب ها به هم متصل میشدند.

امروزه اما انواع مختلفی از داربست با جنس ها و کاربرد های متفاوت وجود دارد که سطح گستردگی کاربرد آنرا بسیار بالا میبرد.امروزه کاربرد داربست در کرج و تهران که شهر هایی با سرعت پیشرفت بالا هستند کاملا شناخته شده و قابل حس است.در این مقاله کاربرد های داربست را بررسی کرده و سیر تحول کاربرد های داربست را زیر ذره بین قرار میدهیم.

داربست چیست

اصلی ترین و بنیادی ترین سوال این است که داربست چیست؟داربست سازه های از جنس چوب و یا فلز میباشد که با استفاده از بست ها، طناب،میخ و یا پیچ های مختلف به هم متصل شده و قالبی اماده را تحویل میدهد.

هدف اصلی استفاده از داربست ایجاد سطح ایمنی بیشتر بوده اما این سازه مزایای فراوانی دارد که در ادامه بصورت گذرا به این مزایا اشاره میکنیم.

ایمنی بیشتر

مهم ترین وظیفه داربست، ایجاد محیطی امن برای کارگران میباشد.با نصب صحیح داربست و ایجاد راه های ارتباطی مستحکم، سطح ایمنی کار بالا رفته و کارگران به راحتی و بدون نگرانی میتوانند به تکمیل سازه بپردازند.

استحکام سازی

از آنجایی که داربست با پایه ای قوی بر روی زمین قرار میگیرد و یا به سازه های مجاور تکیه میکند، میتواند حامی مستحکمی برای سازه نیمه کاره باشد تا خطر تخریب و سقوط را کاهش دهد.

ایجاد پل ارتباطی

از مهم ترین کاربرد های داربست در کرج، ایجاد پل ارتباطی گسترده و متصل برای کارگران است.پس از نصب داربست و قرار دادن الوار های چوبی به عنوان سطح اولیه برای عبور و مرور، سطحی هموار و متصل ایجاد میشود که فرآیند جابجایی کارگران را بسیار راحت تر میکند.در این فرآیند از نردبان ها و شبکه های توری نیز میتوان استفاده کرد.

دسترسی به نقاط غیرممکن

نصب داربست در نمای ساختمان سبب میشود که راهی اسان برای دسترسی به نمای ساختمان ایجاد شود. بدون نصب داربست، تکمیل نمای ساختمان برای کارگران بسیار سخت بوده و ممکن است با خطرات بسیار زیادی همراه باشد.

افزایش سطح همکاری

از مهم ترین کاربرد های داربست در صنعت ساختمان سازی کرج و تهران این است که امکان کار گروهی و تیمی را مهیا میکند.با نصب داربست در کرج کارگران به راحتی میتوانند به صورت گروهی و در فضای باز و مناسب اقدام به تکمیل بخش های مختلف ساختمان کنند.

کاربرد داربست در کرج

نصب و اجرای داربست در انواع مختلفی از سازه ها و پروژه های ساختمانی اتفاق میوفتد.این سازه میتواند در بیشتر مراحل تکمیل سازه مورد استفاده قرار بگیرد.در ادامه این موارد را مورد بررسی قرار میدهیم.

کاربرد داربست در تعمیرات

ممکن است که پس از گذشت چندسال، نمای ساختمان و سازه نیاز به نوسازی و مرمت داشته باشد؛ این امری عادی است و زمان آن میتواند بر اساس طول عمر ساختمان متغیر باشد. در این زمان است که میتوان از داربست های موقت به منظور مرمت و نوسازی نمای ساختمان ها استفاده کرد.

کاربرد داربست در کرج و ساختمان سازی کرج | داربست در کرج | اجاره داربست کرج

داربست موقت نوعی از داربست بوده که فرآیند نصب و جداسازی آن بسیار راحت بوده و در کمترین زمان ممکن قالب اصلی آنرا سرهم کرد.پس از تکمیل مرمت و نوسازی نیز میتوان بدون مشکل و در کمترین زمان داربست در کرج را جداسازی کرده و جمع کرد.

از مهم ترین مزیت های داربست های موقت این است که هزینه کمتری نسبت به داربست های نیمه موقت و دائم دارند و همچنین امکان عبور و مرور برای ساکنان ساختمان نیز به راحتی مهیا است.

کاربرد داربست در رویداد ها

یکی از مهم ترین کاربرد های داربست، استفاده از ان در رویداد هایی مانند نمایشگاه ها، مراسمات، غرفه ها و … است.دلیل آن این است که چون داربست سازه ای موقتی است و نصب و جمع آوری آن به راحتی صورت میگیرد، این نوع سازه اولویت اول برای ایجاد انواع غرفه و نمایشگاه ها میباشد.

امروزه از نوع خاصی از داربست ها به نام داربست نمایشگاهی نیز استفاده میشود که علاوه بر تمایز ظاهری، دارای ویژگی های خاصی برای شرایط نمایشگاهی و غرفه ها هستند.

داربست در ساخت و ساز

همانگونه که اشاره شد، اصلی ترین و اساسی ترین کاربرد داربست در میان تمامی موارد، استفاده در سازه های ساختمانی میباشد.در فرآیند ساخت ساختمان و تکمیل یک پروژه به طور حتم به داربست نیاز میشود.

داربست های فلزی برای تکمیل نمای ساختمان، تکمیل ظاهر داخلی طبقات، پی ریزی ساختمان و کفراژ بندی، افزایش سرعت ساخت و ساز، همکاری بیشتر، افزایش ایمنی و همچنین ایجاد پل ارتباطی کاربرد دارند.

کاربرد داربست بعنوان سازه دائمی

از داربست و میله های داربست میتوان برای ساخت انواع برج های مراقب و نگهبانی، بخش های جداکننده در طبقات و ایجاد اتاقک های دائمی استفاده کرد.عموما در این نوع از کاربرد داربست، از داربست های فلزی استفاده میشود که دارای طول عمر بیشتری هستند.

داربست های فلزی نوع فراگیر تری نسبت به داربست های چوبی هستند که بدلیل استحکام بالا و طول عمر بیشتر ، مورد توجه قرار گرفته اند.در استفاده از داربست بعنوان سازه های دائمی، از رنگ های ضد زنگ نیز استفاده میشود تا طول عمر میله های داربست بالاتر برود.

کاربرد در تزئینات

نوع دیگری از کاربرد های داربست، استفاده از داربست برای افزایش زیبایی و تزئینات میباشد. از میله های داربست میتوان برای ایجاد عمود های پرچم و نصب چادر استفاده کرد.امروزه نیز از داربست ها برای ایجاد نمای شیشه ای و قرار دادن گلدان نیز استفاده میشود

سخن آخر

در این مقاله کاربرد های داربست در بخش های مختلفی از زندگی را مورد بررسی قرار دادیم.مهم ترین مزیت داربست این است که محدود به یک بخش نبوده و طیف وسیعی از نیاز های صاحبان پروژه را پاسخ میدهد.در صورتی که قصد اجاره داربست در کرج و نصب داربست در کرج را داشته باشید، تیم کرج داربست همراه شما عزیزان بوده و با داشتن پشتیبانی قوی و 24 ساعته اماده همکاری با شما عزیزان برای اجاره داربست، نصب داربست، داربست نمایشگاهی، داربست پله گرد و … میباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *