پروژه های داربست در کرج و تاثیر آن ها در ساختمان سازی استان البرز

امروزه استفاده از انواع نصب داربست در کرج ها در صنایع ساختمانی و صنعتی به امری ضروری و جدانشدنی تبدیل شده است.اما چه مزایا و دلایلی سبب استفاده از داربست در پروژه های ساختمانی میشود؟در این مقاله از سری مقالات راهنمای اجاره داربست کاربرد های داربست در صنعت ساختمان سازی را بررسی کرده تا اشنایی بیشتری با این سازه فلزی محبوب ایجاد شود.

داربست چیست؟

در ابتدا بهتر است به تعریف اولیه داربست بپردازیم. داربست سازه ای بصورت موقت و دائم است که میتواند از جنس های مختلف ساخته شده و استفاده شود.عمده داربست های استفاده شده در صنایع بصورت فلزی و یا چوبی بوده.

هدف اصلی استفاده از سازه های داربستی افزایش ایمنی، بهبود رفت و آمد و افزایش استحکام میباشد.از قالب های داربست به شکل های متفاوتی استفاده میشود.این سازه میتواند بصورت دائمی و در زمان انجام پروژه استفاده شود و یا بصورت دائمی در نمای سازه های ساختمانی استفاده شود.

داربست چوبی

این نوع از داربست محبوبیت کمتری نسبت به داربست های فلزی داشته و قطعات آن از تخته های چوب و الوار های چوبی تهیه میشود. از داربست های چوبی بیشتر برای ایجاد نردبان ها، تخته های ارتباط و پل های موقت استفاده میشود.

داربست فلزی

محبوب ترین نوع داربست در انواع پروژه های ساختمانی، داربست فلزی میباشد که استحکام بسیار بیشتری نسبت به داربست های چوبی داشته و فرآیند نصب و جداسازی آن بسیار راحت تر است.داربست های فلزی از مجموع لوله های داربست و همچنین بست های مختلف و مهار ها ایجاد میشود که محیطی امن را برای کارگران ایجاد میکند.

داربست پایه دار

داربست پایه دار نوعی از داربست فلزی میباشد که کاربرد آن بیشتر در زمانی است که نیاز به نصب داربست بصورت فوری و زمان کم داشته باشیم.قالب اولیه و سطح اولیه داربست پایه دار بصورت آماده بوده و تنها نیاز به ایجاد طبقات به مقدار دلخواه میباشد که حداکثر 4 طبقه میتوان با داربست پایه دار ایجاد کرد.

داربست معلق

نوعی از سازه های داربستی، داربست معلق میباشد.زمانی که قصد داشته باشیم سازه داربست را در ارتفاع از سطح زمین نصب کرده و پایه های آن بر روی زمین قرار نگیرد، از داربست معلق استفاده میکنیم.

پروژه های داربست در کرج و تاثیر آن ها در ساختمان سازی استان البرز | داربست در کرج | اجاره داربست کرج

این قالب را میتوان به سازه های مجاور متصل کرده تا تحمل و استحکام بیشتری داشته باشد.

5 کاربرد مهم داربست در صنایع ساختمانی

در ادامه به مهم ترین کاربرد های داربست در صنعت ساختمان سازی اشاره کرده و آن را مورد بررسی قرار میدهیم.

ایجاد ایمنی بیشتر در ساخت وساز

مهم ترین و بهترین مزیت داربست، ایجاد ایمنی بالای آن میباشد.هر سازنده ای قبل از اجاره داربست، ایمنی ایجاد شده بوسیله داربست را مورد بررسی و تایید قرار میدهد.

اگر قصد ایجاد یک سکو در ارتفاع را داشته باشید اولین اولویت استفاده از داربست میباشد.قالب داربست دارای استحکام بسیار بالایی بوده که میتوان با استفاده از آن انواع سکو هارا در ارتفاع ایجاد کرده تا کارگران بدون نگرانی و مشکل به تکمیل پروژه بپردازند.

امروزه برج ها و پروژه های ساختمانی در ارتفاعات بسیار بلندتری نسبت به قبل ساخته میشوند که همین امر سبب میشود استفاده از داربست بسیار ضروری بوده و به امری جدانشدنی تبدیل شود.با استفاده از مهار بندی مناسب و همچنین توری های محافظ نیز میتوان ایمنی سازه های داربست را بسیار بیشتر کرد.

افزایش سرعت ساخت و ساز

امروزه از انواع مختلفی از داربست ها استفاده میشود که هرکدام کاربردی متفاوت در شرایط متفاوت را دارا میباشند.قطعات جدید و تنوع روش های نصب و مدل های داربست سبب شده که فرآیند پیشرفت پروژه بسیار سریعتر شده و زمان کمتری صرف نصب و جداسازی قطعات داربست شود.

برای هر مدلی از سازه های ساختمانی در هر موقعیتی ، انواع خاصی از داربست در بازار موجود میباشد که به راحتی میتوان تهیه کرد.استفاده از داربست مخصوص سبب میشود که شرایط نصب و دمونتاژ بسیار راحت تر بوده و در وقت و انرژی مصرف شده صرفه جویی شود.

ایجاد پل ارتباطی مناسب و دسترسی سریع

در یک پروژه ساختمانی شرایط متفاوتی برای استفاده از انواع داربست ها موجود میباشد.برای مثال برای تکمیل نمای یک ساختمان باید از داربست استفاده شود.دسترسی به این بخش از ساختمان در ارتفاع های زیاد بسیار سخت بوده و امری محال است.

پروژه های داربست در کرج و تاثیر آن ها در ساختمان سازی استان البرز | داربست در کرج | اجاره داربست کرج

در این زمان داربست بهترین کمک برای کارگران میباشد.نصب داربست و اتصال انها با استفاده از تخته ها و الوار های چوبی سبب میشود سطحی هموار در ارتفاع ایجاد شده که دسترسی به مکان های مختلف ساختمان را راحت کرده و همچنین سبب بهبود فرآیند انتقل و جابجایی کارگران میشود.

بهبود مشارکت در ساخت و ساز

هماهنگی و تعامل کارگران ساختمانی در فرآیند ساخت یک ساختمان بسیار مهم است.این هماهنگی سبب میشود که کار با کمترین اشکال و همچنین سریع ترین زمان به پایان برسد.نصب سازه های داربست سبب میشود که این تعامل و هماهنگی بیشتر شده و گروه های مختلف از کارگران که هرکدام نقشی متفاوت را دارند، ارتباط بهتری با هم داشته و پروسه ساخت را سریعتر و بهتر پیش ببرند.

افزایش استحکام

یکی از مهم ترین کاربرد های نصب داربست در سازه های ساختمانی، افزایش استحکام سازه در زمان ساخت میباشد.همانطور که میدانید در شروع ساخت یک سازه، پایه ها بطور کامل تکمیل نشده و ممکن است که سازه تحت انواع نیرو های تنشی و فشاری دچار تخریب و مشکل شود.

نصب داربست در این زمان باعث میشود که یک حامی محکم به ساختمان اضافه شده و به استحکام سازه بیافزاید.داربست با اتصال به سازه های مجاور و یا تکیه دادن به زمین باعث ایجاد تکیه گاهی محکم میشود.

سخن آخر

 در این مقاله 5 مزیت و کاربرد مهم داربست را مورد بررسی قرار داده تا با مزیت های این سازه مهم بیشتر آشنا شوید.در صورتی که قصد اجاره داربست و نصب داربست در تهران و کرج را داشته باشید، تیم کرج داربست در خدمت شما عزیزان بوده تا با بیشترین مهارت و مناسب ترین قیمت، پروژه های داربست شمارا به سرانجام برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *